Fall from grace

På två veckor har jag nu gjort slut på alla de tusen slantarna. Mitt största problem i nuläget är att det är två veckor kvar av månaden. Det låter ju inte jättetroligt att jag kommer lyckas med att hålla en 0-budget riktigt så länge. Olle går naturligtvis också in i väggen strax, gissningsvis imorgon.
Det ryktas också att man sett Olle festandes och orerande i ett lusthus under helgen, ett hav av dry martinis skall enligt utsaga ha konsumerats. Går detta verkligen i linje med god sed och tusenkronors hederskodex?

Trist att ingen verkar gilla konceptet med hundrakronorsknepet, om man tycker att den menyn känns lite stillös kan man med lätthet byta till det billigare men mer exklusiva nittionio-och-åttio-kronorsknepet. En flaska Marinella (79kr) och två burkar pripps blå (10kr och fyrtio öre). Lika trevligt på fest som till vardags.

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Mattias jag tror bara det är bra för dig att du har 0 kronor kvar. Problemet var nog att du hela tiden kände att du kunde lägga lite pengar på en massa grejer för du hade ju ändå lite kvar.



Du kommer märka att det är lättare att leva snålt när man verkligen inte har något val!



2008-09-15 @ 11:13:49
Postat av: O

Kan du inte fortsätta dokumentera?



Vore spännande att se hur långt över budget det kommer att sluta.



Lusthus är helgens melodi!

2008-09-15 @ 13:21:53
Postat av: Tjackolo

Kan man säga att Olle vann då? Eller för första gången någonsin var bäst på något som inte inkluderade spelkort?

2008-09-15 @ 14:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0