Restaurangbesök vi minns 1

Det lär inte bli några flotta restaurangbesök den här månaden. Varken för mig eller min partner in crime. För att ändå ha nåt att skriva om (och pusha den där andra tjommen att skriva) tänkte jag att vi kunde minnas tidigare restaurangbesök. Jag börjar:



Plats: 28+
Tid: Vår 2004
Mat: Avsmakningsmeny

Man var 25. Livet lekte. Flickvännen (!) var vacker. Nån i sällskapet var till och med uppklädd i skjorta. Åttarätters avsmakningsmenyn för 975 var ett faktum. Tillhörande vinmeny för 775 ett lika livsviktigt tillbehör som pepparblandad ketchup till McDonalds fries. Att det hela kallades för Stora menyn gjorde det hela ännu mer absurt.

Det frossades i tartarer, gåslever, duvbröst, terrine, pilgrimsmusslor, chokladpraliner och diverse rödlistade fiskar. Det dracks vin som vatten, det ena bättre än det andra. Och vattnet kostade 50 kronor flaskan.

Men. Man var ju pack redan på den tiden. Sällan har serveringspersonalen blivit så förvånade som när vi beställde en runda öl mellan rätt fem och sex. En eller annan Fernet blev det nog också.

Middagen slutade ändå bra och även ett gäng överspenderade hisingspojkar kunde belåtet njuta av konjaken till kaffet.

Nu fyller man snart 30, äter pasta och bacon till middag och ser ikväll Gais förlora vinna det sista derbyt mot IFK Göteborg någonsin på Nya Ullevi..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0