Sur överraskning

Här hade man varit slug. Gått som en självmordsbombare i väntans tider. Beställt två böcker av Johan Ajvide Lindqvist för sina sista pengar i augusti. Trodde att man skulle ha lite underhållning att vänta i september.

Avin damp ner igår. Jag kunde knappt tygla min entusiasm när jag lunkade hem från jobbet i dag. Paketet från Adlibris luktade sommarjobbande lagerkids. Bundbanden satt hårt som på den där radiostyrda bilen man önskade sig när man var åtta på julafton.

 Döm av min förvåning när jag öppnar det och får se:




Två (!) exemplar av "Undervisa i pedagogiskt drama" av två damer i femtioårsåldern. Visst. De kostade säkert mer än de böcker jag beställt, men vafaan liksom? Ödets ironi vet inga gränser. Är det detta man ska syssla med istället nu när man i sitt panka tillstånd inte har någon underhållning att se fram emot.

Några av kapitlen:

Drama i mångkulturell barngrupp
Konfliktlösning i förskolan med hjälp av handdockor
En resa i tiden i historiskt rollspel med gymnasister
Att stärka flickors självförtroende

Om någon är nyfiken på hur den moderna dramapedagogiken vuxit fram och vilken betydelse den har i vår tid, eller är i akut behov av toalettpapper får ni gärna köpa boken för en billig slant!

Kommentarer
Postat av: Peebz

Det är väl bara att ringa Adlibris? Jag har ju i egenskap som frekvent kund (30-50 böcker om året) också fått lite luriga leveranser genom åren men de brukar vara väldigt tillmötesgående och hjälpsamma

2008-09-05 @ 09:43:38
Postat av: Tjackolo

"En resa i tiden i historiskt rollspel med gymnasister" Detta är väl inget som är nytt för dig? Du har ju lajvat i många år, allt från Vampire till medeltidslajv. Det mest extrema va nog när du och din vapenbroder Oscar Tull-lajvade.

2008-09-05 @ 19:17:00
Postat av: Tjackolo

För övrigt hälsar Åsa att konfliktösning med handockor är en högklassig och mycket nytttig konst som kan användas i många av livets prekära situationer. Allt från tjuvåkningar på vagnen till afterworkdiskussioner som snedtänder. Bara så att du vet. /Å.

2008-09-05 @ 19:24:17
Postat av: Micke

Ni ligger i lä...



http://www.expressen.se/Nyheter/1.1290443/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0