The botten is nådd

Det har gått för långt. Det ekonomiska experimentet har ni helt tagit över mitt liv. Jag kan inte gå ut genom dörren utan att springa på någon som är nyfiken på hur mycket pengar jag har kvar. Jag springer på bekanta jag inte träffat på år som fått nys om bloggen och vill bjuda på en sup.

Nykter och levnadsglad gav jag mig ut i Göteborgsnatten igår och till och med bartenders ifrågasatte mitt val att lägga mina sista slantar på öl. ”Men hur ska det gå med budgeten?” frågade den ena. ”Har du verkligen råd med det här?”, ifrågasatte en annan.

På rent trots valde jag att spendera mina sista hundralappar på öl och Guitar Hero-spelande. Underhållningen var visserligen gratis, men 5 storstark han man ändå avverka.

Tur att ölen är billig i Göteborg.

Inköp: Korv med bröd (middag) 20 kr, 5 öl á 29 kronor
Saldo: 31 kronor

Tröstade mig på väg till jobbet idag med ytterligare en gratislatte från Espresso House. Och tänkte lägga mina sista slantar på dagens lunch. Sen börjar den riktiga misären – att leva på noll kronor resten av månaden.

Håll tummarna!

(Ni haters kan ju fira er framgång om inte annat)

Kommentarer
Postat av: remysik

[url=http://2su2b6goz7.miheeff.com/]"Судува" выиграла в Зальцбурге, но выбыла из борьбы[/url] общетеоретические проблемы психологии рекламы

2008-09-19 @ 09:26:52
Postat av: En vän som vill er väl!

Har för mig att jag skrev något om konsekvensanalys för någon dag sedan. Vet inte riktigt om jag tycker att Olle tog denna synpunkt på allvar. Lägga sina sista slantar på bärs...ja herregud!! Inse att du inte är uppgiften vuxen och ge upp! Gör om samma sak fast tvärtom i oktober; typ, göra av med 1.000:- per dag. Det borde vara fasiken så mycket enklare. Även om man kanske inte blir så populär hos ryska kvinns.

2008-09-19 @ 09:46:30
Postat av: Kenneth

Som jag sa om Mattias innan. Det är bara bra att du har gjort av med alla pengar. Nu har du inget val!

2008-09-19 @ 09:48:09
Postat av: Tjackolo

Vad var det för låtar du spelade i Guitar Hero? Nya Aerosmith kanske? Du är ju svag för deras ballader.

2008-09-19 @ 10:36:39
Postat av: O

Nä, Holiday in Cambodia med Dead Kennedys. Jag är sjukt bra. Dojar den på Expert!

2008-09-19 @ 11:33:33
Postat av: En vän som vill er väl!

Den lille knickedicken får väl döva hungerkänslorna med gitarrsolon resten av månaden. Annars har jag för mig att Frälsningsarmén har ett soppkök någonstans.

2008-09-19 @ 15:01:40
Postat av: S

det gäller ju att sluta med stil..

2008-09-22 @ 14:32:24
Postat av: Anonym

Kan ju trösta dig med att man själv har 15 kronor kvar på kortet.. tur att man inte är med i en blodspakt och får utnyttja lönen som trillar in på torsdag. håll ut!

2008-09-22 @ 14:37:38
Postat av: EN

2008-09-22 @ 15:34:15
Postat av: En vän som vill er väl!

Var du inne i Nordstan i helgen hade du kunnat plocka åt dig en massa gratispåsar med någon slags snacks som de delade ut där. Speciellt gott var det inte...men gratis.

2008-09-22 @ 15:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0