Vecka 1 nästan över!!




Det sägs att ärlighet är bloggens tveeggade pålyxa. Och ett gruvande sen 9-tiden i morse på vad man ska skiva är det dags att bekänna sina synder.

I matväg har veckan bjudit på både det ena och det andra. Skafferiet har tömts på pasta, kompiskretsen har tömts på innestående ölrundor och frysen har plundrats. Rödbetor har varit veckans höjdare och after work-buffé veckans sämsta.

Jag tror middagsmaten ser ut ungefär så här:

Mån: rester med gester
Tis: nötfärs + rödbetor
Ons: AW-buffé + lösgodisfällan
Tors: AW-buffé
Fre: Cheeseburgarmiddag + Pimms
Lör: Chili

Helgen bar med sig brutna löften, spräckt budget och överskuggar på ett otrevligt sätt månadens fortsättning. Efter diverse festligheter tvingades jag också köpa en runda öl. En väldigt liten sådan, men ändå.

Inköp: 2 pints Boddington
Pris: 90 kr
Saldo: 413 kr

Som en viss läsare skulle uttrycka det - talanglöst!



Nästa vecka blir det enbart hemlagat, inga nöjen, inga risktagande, bara gammalt hederligt eremittänkande.

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Amatörism säger jag!! Olle...

2008-09-07 @ 13:13:18
Postat av: Anonym

Damn it, Olle! Det ser verkligen inte bra ut det här. Slarver!



Jag tycker heller inte om att du inspirerat Christian att försöka sig på samma sak nu när han kommer ner till Prag.



"Man får väl se till att bli bjuden..."

2008-09-07 @ 23:13:39
Postat av: Peter

Öh, det var från mig alltså.

2008-09-07 @ 23:14:59
Postat av: Maja

Helt klart talanglöst.. Jag är mycket besviken på dig.

2008-09-07 @ 23:56:00
Postat av: Lassen

Det ser onekligen mörkt ut efter en vecka. Men jag har fullt förtroende för att du grejar det, Olle. Bara viljan finns så... Friskt vågat, hälften vunnet...osv.



hahaha, nä vem fan försöker jag lura egentligen. Det är kört! Ni spelar i den sämsta divisionen! Ni ligger sist och du är sämst i laget! Fattar du hur dålig du e, Olle!?! ;)

2008-09-08 @ 00:12:03
Postat av: Lassen

Och för den som inte fattade det där med division och lag...se länktips!

2008-09-08 @ 00:14:24
URL: http://www.youtube.com/watch?v=zr1m3d4sxwQ

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0